13 Ekim 2015 Salı

HAFTANIN KİTABI ''ANNE BEN AFRİKA' YA TAŞINIYORUM''

   Gidip görmediğiniz bir ülke.  Ülkenin size ait olmayan gelenek ve görenekleri, "asla yapamam" dediğiniz şeylerin başınıza gelmesi. (Kim ayağının üzerinden fare geçen sokaklarda yürümek ister ki! )

    Sevdiğiniz adamın sizi terk etmesi ve sizin yaşadığın bunalımlar. "Ya hic geçmezse" korkusu. "Ben ondan başkasını sevemem" psikolojisi. Kendinizden, çevrenizden, sevdiğiniz adamdan kacip uzaklaşma, fikrinin size iyi geleceği.

    Olmadık zamanlar da aklınıza gelmesi,  onu unutamayacağınızı düşünürken, kaderin sizin icin planlar yapması ve hiç ummadığın güzellikleri yaşayabilmek.

    Hepsi bu kitapta. Sevgili adaşıma üzüldüm,  onun için mutlu oldum,  onunla gurur duydum.



     Anne ben Afrika' ya taşınıyorum, kitabının yazarı Esra Yazıcı Varsani İşyerinde bir proje icin gönüllü olarak Afrika' ya gidiyor. Gittigi günden itibaren, biraz zorlu, macera dolu, heyecan verici günler de onu bekliyor. Aklı coğu zaman İstanbul da olsa da, yaşadıklarını hatırlasa da, hayat ona güzel sürprizler hazırlıyor. Blogunu açıyor,  gördüklerini fotoğraflıyor, deneyimlerini bizimle paylaşıyor.

    Korkularınızın sizi ele geçirmesine izin vermeyin. Hayat size ne getiriyorsa kabul edin, deneyimleyin, çünkü bu size gelmiştir,  misafiri geri çevirmek olmaz, öyle değil mi?



    Yumurta, Afrika da ne kadar önemliymiş meğerse.  "Tecrübelerin bir yumurta kadar degerlidir,  onları unutma, bir yumurtayı koruyacağın gibi özenle sakla. Hayatta düzeltilmez bir hata yoktur,  geri dönüp kendi tecrübenden faydalanmaktan çekinme"  Ashanti kabilesinin yorumu.
   
     "Sen benim için bir yumurtasın." ( hadi anlamını siz düşünün )

      Genç kızların, kadınlığa geçiş döneminde, yumurta yine önemli bir etken. Adet gördükten sonraki bir ay boyunca her gün bir yumurta yutarmış, çiğnemek olmaz. Yumurta, senin ileride doğacak çocuklarını güçlendirmesi için. Eğer çignersen, kendj bebeklerini çiğniyormuş gibi olursun.  (Aman Tanrım !!!)

    Afrika da "fufu" yemek isterseniz, çok dikkat etmeniz gerekebilir, çünkü içinden ne çıkacağı belli olmaz.

   Afrika' yı merak ediyorsanız,  gitmeyi düsünüyor ama emin değilseniz, yeni hayatları,  yeni yaşamları,  yeni yerkeri merak ediyorsanız,  kısacası gezmeyi ve kitap okumayı seviyorsanız,  iste bu kitap tam size göre.

 

   Akwaaba: Hos geldin demekmis.

   O zaman herkese, Akwaaba..







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder