5 Ocak 2015 Pazartesi

ELFABE

Yeni yılda, yeni kitabımı sizlerle tanıştırmak istiyorum.

'' ELFABE ''

Hatırlarsanız, çocukluk yıllarımızda ellerimize bakar, geleceğimiz hakkında konuşur, fikir üretirdik. İki elimizi birleştirdiğimizde ise; ''ALLAH'' yazdığını görürdük. Avuç içindeki çizgilerimizden hayatımızı, ilişkilerimizi, yaşamımızı yorumlamaya çalışırdık. 

Bu kitabı ilk gördüğümde, sayfalarını karıştırdığımda aklıma gelen düşüncelerdi bunlar. Ve bu kitabı almalıydım. Elimizdeki ve yüzümüzdeki çizgilerimizin bir anlamı vardı ve kitap bize bunları anlatıyordu. 

Ön kapakta yazılan yazı;
 ''... insanın yüzünde, cildinde, ellerinin içinde kader kalemiyle pek çok çizgiler, hatlar, nakışlar, nişanlar yazılmıştır.'' Mesnevi-i Nuriye

Evet bu söz bana tanıdık geliyordu. Babaannem sürekli bunlardan bahsederdi. Hiç doktora gitmemiş olan babaannem, vücudumuza bakarak yorumlar yapardı. Kuzenimin eline bakarak, başarıyla okulunu bitireceğini ve maddi olarak iyi kazanç sağlayacağı bir iş yapacağını söylemişti, yıllar evvel. Kuzenim şuanda bir üniversite de matematik profesörü. Fal değildi bu, babaannemin deneyimleri idi ve bunları bizim el çizgilerimize bakarak söylerdi. Benim için yorum yapmamıştı, daha küçük olduğumu ve çizgilerimin daha net olmadığını söylemişti. Bende çok önemsememiştim zaten.

Şuanda önemsiyorum. Bu kitabın okurken her sayfasında, hem kendimi inceledim, hem de çevremdekileri ve bu bilgilerden bir kısmını sizlerle paylaşmak istedim.

Bu ilim çok eski zamanlara dayanmakta olup, Ortaçağ döneminde Müslüman alimlerinin bu konuda eserleri vardır. Bugünkü hava tahmin raporları gibi var olanı, insanın mahiyetinde saklı olanı işaretlerinden hareketle doğru değerlendirme aracıdır. 

Geleceğimi bilmek istiyorum, bu merak beni cezbediyor.
Ona göre önümü görmek, hayatımı planlamak istiyorum?
İstemiyor muyum yoksa?
Yarının bana ne getireceğini bilmek, benim için aslında iyi olmayacaktır.  Çünkü istediğim şey olacaksa, bunun için çaba sarf etmeyeceğim, kılımı bile kıpırdatmadan bekleyerek, bunun için heyecan duymayacağım.
Eğer yarın kötü bir olay olacağını bilseydim, öğrendiğim andan itibaren hayatımı zindana çevirirdim, o dakikalar benim için cehennem olurdu. 

Oysaki yarını bilmemek en güzeli! Heyecan var, olaylar karşısındaki bakış açımız var, düşüncelerimiz var, hayatın bize sunduğu sürprizler var.
Yunus' un dediği gibi;  '' Her dem taze doğarız, Bizden kim usanası''

Evet bu kitabı okurken, vücudumuzdaki çizgilerden hayatımızı doğru yönlendirmek için yardım alabiliriz ama asla geleceğimizi bilemeyiz.

Ellerimiz, parmaklarımız, tırnaklarımız, avuç içlerimiz, yüzümüzün şekli bize kendimiz hakkında yorumlar sunuyor. Haydi siz de bu kitabı hemen alın okuyun.

Yumuşak el sahibi; Tembelliğin, olağanüstü aşkların, hayalciliğin habercisidir. Müthiş uyumlu görünürler. Fakat her an beklenmedik tavırlar sergileyebilirler. İyi ve fedakar arkadaştırlar aynı zamanda. Mülayim, hoşsohbet ve nazik. Uysal ve uyumlu.. devamı Elfabe kitabında.

Renkler bakımından eller:
  • Beyaz El
  • Kırmızı El
  • Sarı El
  • Pembe El

Sizin eliniz hangisi?

Parmakların yapısı bakımından eller:
  •  Sivri El
  •  Köşeli El
  •  Memlağı ( Ispatula, Yassı) Parmaklı El
  •  Konik El
  •  Parmakları Kırılmış gibi Görünen El

Parmaklar;
Parmaklar o kadar çeşitli ki, kendinizi bulmanız biraz zaman alabiliyor. Parmak boğumlarınızı, elinizin içindeki; hayat, akıl, kalp, kader ve diğer çizgilerin anlamlarını, hepsini bu kitapta bulabilirsiniz.

Bu kitabı bir defa okudum ve defalarca okuyacağım. Her gelen misafirin de elindeki çizgilere bakarak, parmaklarına bakarak onunla ilgili ön izlenimlerimi paylaşacağım. 

Mutlaka okuyun ve kitaplığınızda bulundurun. Okuması çok keyifli benden söylemesi..

Sevgiyle kalın :)

1 yorum:

  1. Meraklıyım bu konulara, keyifle okuyacağım bir kitap olacak.. Teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil