23 Aralık 2015 Çarşamba

HAFTANIN KİTABI ''İŞARET''

  Bu kitap ile tanışmam aslında bir nevi tesadüftü. Kendimi huzursuz hissettiğim bir gün, ne yapacağımı bilmediğim duygular kaplamışken içimi, sosyal medyada boş boş dolanırken rastladım. Okuduğum bir söz ile dikkatimi çekti. 
 
''HAYAT YOKLAMA ALIR.
HEM DE EN ÇOK KAÇTIĞINIZ DERSTEN''

   Aslında hayatın bana verdiği bir ''İŞARET''ti bu benim için. İçim sıkılmış, bir hedefim yokken, ne olduğumu kendim bile bilmezken..

  Hani çıkmaz bir sokaktayken ya da tek başına kalmışken bir işaret bekleriz ya. O işaret burada ve sizinle. Siz yeter ki görmesini bilin.

   Bu kitabı okumalıydım. Tasavvuf ya da dini  kitapları aslında pek tercih etmem. Çünkü hep bir yanıltma ya da yanlış tarafa yönlendirme vardır. İşi ticarete dökmek gayesinde oldukları içinde hep es geçerdim. Bu sefer beni yönelten bir şey vardı ve kitabı aldım. Bir hafta da bitecek bir kitap değildi. Bir başucu kitabıydı ve okurken anlamalıydım. Altını çizmeli ve defalarca üzerinden geçmeliydim. Her gün okudum sindire sindire okudum hem de. Okudukça bilmediğim ne kadar çok şeyin olduğunu fark ettim. Aslında bilip de göremediğim ne kadar çok olay vardı başımdan geçen. Ve hepsi bana bir işaret veriyordu. Ya görebiliyordum ya da görmemezlikten geliyordum, belki de hiç farkedemiyordum. Okudukça düşünmeye başladım, okudukça araştırmaya başladım. Çevremdeki arkadaşlarıma gönderdim, üzerinde tartıştık. Bilmediğimiz ne kadar çok şey vardı.



  Kitabın kapağında; ''Adına ne dersen de hakikat bir tanedir.'' yazıyordu. Ne kadar derin bir anlamı vardı bunun benim için.

  Bir insan iyilik yapıyorsa; karşısındaki için değil, kendi için yapıyordur. Kendine iyilik ettiği gibi de, kendine kötülük ediyordur. Yaptığı iyilikler karşısına iyilik-ler olarak çıkarken; yaptığı kötülük ise sadece kötülük olarak dönecektir. Ne ekersen onu biçiyorsun aslında. Ya da her zaman dediğimiz gibi; ne verirsen elinle o gelir seninle.

  - Kaderin ne olduğunu anlatamam dedi Şems ama ne olmadığını anlatabilirim.. Kader, hayatımızın önceden çizilmiş olması demek değildir. Bu sebepten, ''ne yapalım, kaderimiz böyle..'' deyip boyun bükmek cehalet göstergesidir. Kader yolun tamamını değil, sadece yol ayrımını veriri. Güzergah bellidir ama tüm dönemeç ve sapaklar yolcuya aittir. Öyleyse ne hayatının hakimisin, ne de hayat karşısında çaresizsin. ''Şems-i Tebrizi'' -

  Aslında kader biziz. İsra süresi der ki; '' Her insanın kaderini boynuna bağladık.'' Ee o zaman kendimize eziyet etmemiz nedendir?

  Din ne demektir?
  Din, insanları ebedi saadete götürmek için, Allahü Teala tarafından gösterilen yol demektir. Hz. ALİ

Müslüman olun, ya da atesit belki de deist. Ama bir yolunuz var. Bu yol dindir işte.
 
   Kötü bir rüya gördüğümüz zaman, suyu açarak anlatırız ya da gökyüzüne bakarak.  Bir enerjinin mahiyetinde oluşan bu durumda ne kadar etkileniyoruz. Kötü rüya gördüğünüz zaman, sol tarafınıza 3 kere üflemenizi ve rüyanın şerrinden Allah' a sığınmanızı ve Ayet-el Kürsi okumanızı tavsiye ediyor kitap. Ve de kimseye anlatmamanızı.

  Sevgili Deniz Erten, bu kitabı yazarken, inanılmaz derecede araştırmalar yapmış. Maddeden  akıla kadar.. DNA mızdan tutun da evrene kadar. İnanılmaz müthiş örneklerle yazmış bu kitabı. Üstün bir başarı sergilemiş. Cemalnur Sargut ve Ahmet Hulusi gibi yazarlarımızdan da örneklemeler vermiş.

  Bilmediğimiz ne kadar çok şey var aslında. İlk vahy ''OKU'' iken, okumaktan acizken ve bu denli cahilken. Kulaktan dolma haberlerle kendimizi öğrenmiş sayarken.

  Nazardan korkarken, beddua etmekten keyif alırken, din nedir bilmezken, en büyük hazinemiz kendimizken.

  Kitabı okurken huzur doluydum. Sizlerin de okumanızı canı gönülden istiyorum. Hepimiz cennete gitmek istiyoruz ama ölümden korkuyoruz. Hepimiz öğrenmek istiyorsak da bu kitabı her daim baş ucumuzda bulundurmalıyız.

  Ayrıca kendisine çok teşekkür ediyorum. Her sorduğum soruyu cevapladı ve destek oldu. Böyle güzel bir kitabı yazarak da derin bilgilerini bizimle paylaşmak istedi.

Keyifli okumalar diliyorum.

Sevgiyle kalın :)


DENİZ ERTEN
DESTEK YAYINLARI
719 SAYFA




 

 

4 yorum:

  1. İçeriği çok güzel kitabın... Okumak isterim... Benim de kadere bakışım benzer... Allah bize seçenekler verir ve kendimiz seçeciğimiz yolu belirleriz... Seçimler bize aittir... Teşekkürler... Kalemine sağlık.... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duygulara sahip olduğum insanlar benim için özeldir. GGüzel yorumlar için teşekkür ederim 😘

      Sil
  2. Ne kadar güzel anlatmışsın, kalemine sağlık.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil