22 Aralık 2015 Salı

İRMİK HELVASI VE KANDIL

     Dinimizde, kandiller büyük önem taşımaktadır. Mevlid kandili, Miraç kandili, Kadir gecesi, Beraat kandili ve Regaip kandili, Müslüman ülkelerde kutsal sayılan gecelerdir.

    Bugün Mevlid Kandili. Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (sav) doğum günü. Mevlid, ''doğum zamanı'' demektir. Hepinizin kandili mübarek, dualarınız kabul olsun.

   Ben her kandil günü elimden geldiğince, irmik helvası yaparım. O mis gibi kokunun evime yayılması beni mutlu eder. Komşulara da dağıtırım. Allah kabul eylesin.

   İrmik helvası nasıl yapılır? Sizlerle paylaşmak istedim.

 



Ben Filiz' in irmiğini kullanıyorum. Bir kaç farklı markayı denedim ama aynı lezzeti tutturamadım.





 
    Şerbeti için; 4 bardak su (2 bardak su,2 bardak süt de olabilir) ve 2 bardak şekeri bir tencerede kaynatıyorum.
 
   Bir çay bardağı yağı tencerede kızdırıyorum ve üzerine irmikleri döküyorum. 15-20 dakika kadar sürekli karıştırarak kavuruyorum. Rengi kahverengine döndüğünde, üzerine kaynattığım şerbeti dökerek ağzını kapatıyorum. Bu sırada bir tavada az yağ ile birlikte dolmalık fıstıkları kavurmaya başlıyorum. Arzu ederseniz az miktar tereyağı ile de kavurabilirsiniz. Ben irmiği kavururken, tereyağı kullanmayı sevmiyorum. Taze iken harika gelen koku, durdukça ağır bir kokuya dönüştüğünden dolayı zeytinyağını kullanmayı tercih ediyorum.  Kavurduğunuz fıstıkları arzu ederseniz, irmik tenceresinin içine dökerek karıştırabilir ya da tabaklara koyduğunuz helvanızın üzerini süslemekte kullanabilirsiniz.




 
 
 
 


  Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder