5 Kasım 2012 Pazartesi

ENTELEKTÜELİN KUTSAL KİTABI

     Her birey düşünür, araştırır, merak eder, öğrenir, dinler. Bu sözü herkes için söylemek isterdim ama malesef içimizde tembeller de var. Bilmediği gibi bilmişlik taslayan, araştırmayan, ruh gibi gezen, dünyadan bir haber. Bazıları ise, bilmese bile, karşında anlatan biri varsa pür dikkat dinler. Unutacağını bilsede, kıyısından köşesinden bir - iki terim öğrenir anlatılanlardan, üzerine katıp anlatma yeteneği (!) varsa da, başkalarına aktarır. Ama o anlatan kişiden bahsederken, ''abi çok enteldi yani, bilmediği birşey yoktu''. Kesin yaşını başını almış, görmüş geçirmiştir ya da fazla meraklıdır. Belli mi olur belki de çok gezmiştir.

     Entel insanlara karşı her zaman bir merakım olmuştur. Çünkü ben bildiğim halde, konuşulan bir konu üzerinde, bildiklerimi aktaramıyorum. Neden? Çünkü unuttuğum oluyor :)
Kültürlü, konuşmasını bilen, kendini dinleten, neyi nasıl söylediğine dikkat eden insanları her zaman beğenirim.
Entel dediğin, zekasını ve analitik düşünme yetisini kullanır. Sanırım benim daha çok zamanım var:)

     Geçen gün nette dolaşırken, bir kitap gördüm. Yine bestseller listesinde, almazsam olmaz tabiki!
Kitabı biraz araştırdıktan sonra, arkadaşımın da okuduğunu görünce hemen sipariş verdim.
Kıza boşuna ''entel'' demiyormuşum :) Filozofluk kelimeler ediyor ya bazen, anlayana kadar kırk takla atıyorum :)
Kitap elime geçer geçmez başladım. Fakat hemen bitiremedim. Çünkü her güne özel bir konusu var ve bende bunun için hafta başını beklemeye karar verdim. Bir yıl boyunca okunacak bir kitap olduğunu belirtmek isterim.
Her güne özel bir konu var. Şöyleki;

Pazartesi: Tarih
Salı: Edebiyat
Çarşamba: Felsefe
Perşembe:Matematik
Cuma: Bilim
Cumartesi: Din
Pazar: Güzel Sanatlar ve Müzik

Kitabın konuları ve anlatıkları bilgiler gerçekten güzel. Her evde bulunması gereken bir kitap. Akşam bir sayfa okuduktan sonra, diğer kitabımı da okuyabiliyorum. Merak ettiğim, aklıma takılanları ise, internette araştırarak öğreniyorum. Kitabımı bitirdiğim de ise, ben de bir entel adayı olacağım:)

Herkese keyifli okumalar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder