5 Eylül 2016 Pazartesi

ZAYIFLASAK Bİ RAHATLASAK!

   Diyet deyince akan sular duruyor bende. Yasak olan her şey nasıl da cezbediyor insanı! Size de öyle oluyor mu? Gözünüzün önünden aslında canınızın hiç çekmediği(!) tatlılar, tuzlular, börekler nasıl da geçiyor. 
  
  Diyet yapmayı sevmiyorum. Çok kilolu birisi olmadığım halde, pantolonlarımın içine sığmadığım zamanlarda ya da elbiseden çıkan yanlarım, göbeğim olduğunda sinir oluyorum. Yemek yemeyi bende herkes kadar seviyorum. Pis boğazlık yaptığım çok olur. ''Tabakta duracağına midemde dursun.'' dediğim de çok olmuştur. 

  Bir ara dedim ki; disiplin gerek bana! Tıpış tıpış diyetisyene düştü yolum. Yağ, kas ölçülerim alındı. Boy kilo alındı, vücut kitle indeksime göre kaç kilo olmam gerektiği hesaplandı. Diyetisyen bile dedi ki; ''aslında kilolu değilsin, sadece sen istiyorsun diye sana diyet programı yazacağım.'' 

   Bir ay boyunca her şeyim o kadar düzenliydi ki! Sabah yürüyüşlerim, kahvaltım, öğlen yemeğim, akşam yemeğim, ara öğünlerim. Her şey saati saatine idi. Kilo verdim haliyle. Ama sorun sonra yine eski halime dönmemdi. Abur cuburlarım arttı, atıştırmalara devam ettim. 

  Düğün zamanı gelinlik provalarına gittiğim zaman, gelinlikçim bana; ''Esracım kilo verebilirsin ama sakın alma!'' dedi. ''Ayy canım benim ne güzel dedin'', diye sarılmak istedim ona. Neyse ki; kilo almadım 1,5 kilo da vermiş oldum o sıkıntılı dönemde ben yemek yemeyi unuttum. :) 

   Ramazan da çok bir şey yiyemediğim için haliyle kilo vermeye devam ettim. Ramazan' dan sonra ise kendime bir düzen belirledim. 7' den sonra yemek yemeyecektim. Çünkü ne zaman çok yemek yesem; kendimi ağır hissediyor ve yapacak işlerimi yapamıyordum. Midemin hafif olması beni mutlu ediyordu. Daha rahat düşünebilir, konsantre olabiliyordum. 

  Geç yaptığım kahvaltıdan bir saat sonra içtiğim sade bir türk kahvesi ve dolu dolu bir bardak su beni fazlasıyla tok tutuyor. Öğleden sonra 3-4 arası kendime harika bir meyveli-yogurtlu-yulaf ezmeli ara öğün yapıyorum. Akşam da 6-7 arası bir tabak salata ise son öğünüm oluyordu. Salata yemediğim zamanlarda, tavuk ya da et yiyerek gıda ihtiyacımı karşılıyorum. Gün içerisinde genelde bu akşam 9 civarında oluyor, mutlaka limonlu-tarçınlı bir yeşil çay demliyorum ve 2 kupa içiyorum. 2,5 litre suyu mutlaka gün içerisinde içiyorum. Unutmadan geçmeyeyim, mutlaka yürüyüş yapıyorum.

  Bu şekilde devam ettiğim için, 5 ay gibi bir süre de 5 kilo verdim. Hem sağlıklı bir şekilde zayıfladım, hem de geri almam zor. Çünkü düzenimi oturttuğum için, geceleri yemek yiyemiyorum,  gündüz atıştırmak gelmiyor içimden artık. Hem mutluyum hem de huzurluyum. 

  Eğer verdiğiniz kiloları almak istemiyorsanız, diyet yapmadan kilo vermek istiyorsanız, beslenme düzeninizi değiştirin. Uzun vade de kilolarınızdan kurtulun mutlu olun. Hızla verilen kilolar hızla geri alınıyor maalesef. 

  Şunu da belirtmek isterim ki; herkesin beden yapısı aynı değildir. Herhangi bir sağlık probleminiz olabilir. Mutlaka bir diyetisyene görünün, kan testlerinizi yaptırın. İçtiğiniz suyun bile size yaradığı zamanlar olacaktır. Bu vücudun size yaptığı bir uyarıdır dikkate alın. 

  Kilo verdiğiniz zaman sizden başkası mutlu olamaz. Yeni kıyafetlere yer açılmıştır. İçine giremediğiniz kıyafetleri, başkasına vermeye kıyamadıklarınızı artık gönül rahatlığıyla giyebilirsiniz. Kendi sağlığınız için her şey :)

  Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ediyorum.

  Sevgiyle kalın :)


Kahvaltıda yeşillik ve haşlanmış yumurta çok önemli benim için. Haşlamadığım zamanlarda çok az yağda sebzeli  omlet yapıyorum.


   

Akşam öğünüm salatam. Mercimek haşlayarak içine koyuyorum. 
Hem tok tutuyor hem de bol vitaminli.


En sevdiğim ara öğünüm. Şeftali ile olanı daha çok seviyorum. Yarım şeftaliyi küp küp keserek en alta döşüyorum. Üzerine bir kaşık yulaf ezmesi döküyorum, sonra 2 kaşık yoğurt ilave ediyorum. Onun üzerine kalan yarım şeftaliyi ilave ediyorum. İsterseniz tekrar yulaf ve yoğurt ilave edebilirsiniz. Ben tarçın, ceviz parçaları serpiştiriyorum. Afiyet olsun :)




  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder