15 Kasım 2013 Cuma

Esra'nın Çin Makarnası

    Küçüklüğümde bahçeli bir evde oturuyorduk. Ben yaprakları toplar, oyuncak mutfak takımımın içinde pişirir, sonra da evdekilere yemeleri için baskı yapardım. Daha olmamış erikleri, incirleri toplar; onları da eklerdim özenle masama. Evdekiler yemese bile bebeklerim yerdi.

    Annemin mutfakta yemek yapmasını dört gözle bekler ona eşlik ederdim. O beni mutfakta istemese de, ben bir köşede durur onu izlemekten zevk alırdım.

    Bir gün, kabak tatlısı yapacak ve kocaman kabağı ters çevirip, bıçakla kabuklarını temizliyor. Ben de gittim aldım kahvaltı bıçağını, oturdum yanına. Hayır olmaz diye bağırsa da, dayanamadı küçük bir parça verdi bana da. Elimde bıçak zevkle kabağı soymaya çalışırken, hop bıçak elimden fırla ve yüzüme. Gözümden kan gelmeye başlayınca, annemin etekleri tutuşuyor. Neyse ki; gözüme bir şey olmamış ama gözümün kenarını çizmişim. '' Bu sana ders olmuştur'' diye düşünmeyin. Hiç vazgeçmedim mutfaktan.
İstesem güzel bir aşçı olurdum ama işime gelmedi sanırım :)

   Elimden geldiğince yemek yaparım. Tariflerle, hayal gücümle, artık evde ne varsa onları bir araya getirerek. Kesinlikle bu yeteneğimi annemden almışım. Onun kadar lezzetli yapamayabilirim ama yemek yapmak en büyük zevkim. Canım sıkkın olsa, arkadaşlarımı davet etsem, öyle hazıra konmam, geçerim mutfağıma pişiririm. Akşam eve gelirim, annem yemek yapmamışsa, evde kimse yoksa doğruca mutfağa.

  En sevdiğim şey ise, MAKARNA. Yemeye de, yapmaya da doyamıyorum. Çok yememek için çaba göstersem de, olmuyor :)
 
  Şu hazır Çin makarnaları var ya, sıcak su ekliyorsunuz bir kaç dakika sonra afiyetle yiyorsunuz. Bir kere tattım, midemin bulantısıyla uğraştım bütün gün. İğrenç, tadı da kokusu da. Sevenleri vardır mutlaka ama ben hariç.

   En sevdiğim makarna tarifini sizlerle paylaşmak istedim. Yapımı çok pratik, tadı da çok lezzetli.



MALZEMELER: 
1 Paket Spagetti
Yarım kilo tavuk göğsü
2 adet kırmızı biber
3-4 adet yeşil biber
2 adet havuç
Tuz
Karabiber
Köri
Soya sosu
Sıvıyağ

YAPILIŞI:
Makarnayı haşlayın. Jülyen doğrumuş olduğunuz tavukları, tefal tavada suyunu çekene kadar pişirin. Bu sırada biberleri jülyen şeklinde doğrayıp, havuçları da havuç soyacağıyla jülyen şeklinde soyabilirsiniz. Suyunu çeken tavuğumuza, biberleri, havucu ve sıvıyağımızı ekliyoruz. Hepsi birlikte pişene kadar bir güzel karıştırıp; daha sonra içine birazcık tuz, karabiber, köri ekleyip bir kaç dakika daha soteliyoruz ve en sonda da, soya sosu ilave ederek ateşten alıyoruz. Haşladığımız makarnaları süzdükten sonra, soğuk suyun altında tutarak yapışmasını engelliyoruz. Makarnaların üzerine sosumuzu dökerek hepsini harmanlıyoruz.
(Arzu ederseniz içine, farklı baharatlar, mantar ve konserve mısır ilave edebilirsiniz.)

SICACIK MAKARNANIZI AFİYETLE YİYEBİLİRSİNİZ :)







2 yorum: