3 Şubat 2016 Çarşamba

YÜREĞİM SENİ ÇOK SEVDİ

  Genç kızlık döneminde, İpek Ongun' dan sonra kitaplarını okumaya başladığım, her kitabında mutlaka ağladığım, akıcı yazma dili ve anlaşılırlığı ile beni benden alan yazar, Canan Tan.


    Yeni kitabı çıkar çıkmaz, ilk önce alanlardandım. Arkadaşlarıma, ''sende mutlaka oku'' diyerek verdiğim kitaplar gitti ve geri gelmedi. Kitaplığım eksik kaldı. Şimdi ise, Canan Tan' ın bütün kitapları Doğan Kitap tarafından tekrar basıldı.
Piraye' den tutun da, İz' e kadar bütün kitaplarını tekrar alıp okuyacağım ve kitaplıktaki yerlerine koyacağım. İstemeyin vermem, giden geri gelmiyor. Çok isterseniz sizde alın ve okuyun.


    Canan Tan , Eczacılık Fakültesini bitirmesine rağmen, içindeki yazma sevdasından hiç vazgeçmedi. Evlendiğinde Diyarbakır' a yerleşti ve Piraye' yi yazdı. Ve benim okuduğum ilk kitabıydı. Sonrasında, Yüreğim Seni Çok Sevdi, En Son Yürekler Ölür ve Çikolata Kaplı Hüzünler izledi. Okurken, yaşadım, hissettim ve biri bittiğinde büyük hevesle diğerine başladım. Eroinle Dans, İz, Hasret, Pembe ve Yusuf.

   Bu kitaplar nasıl anlatılır, yazılır inanın bilmiyorum. Okuyarak yaşayabileceğiniz, hissedebileceğiniz tarzda bütün kitapları. Bizim görüp duymadığımız, bilmediğimiz ne gerçekler var bu yaşamda. Sadece okuyarak tanışabildiğimiz.

   Yüreğim Seni Çok Sevdi. Bu kitabı otobüste işe giderken okuyordum ve gözyaşlarımı gören teyze, peçetesini uzatmıştı. ''Bende senin gibiyim, okurken duygulanırım'' demişti.  Bu kadar da olmaz ki; diyebileceğimiz türdendi. Herkesin kendinden bir şeyler bulacağı bir destandı bu.
 
   Aslı ve Murat arasında geçen bir aşk öyküsü idi. İmkansız olduklarını bile bile sevdiler birbirlerini. Aslı' nın yurt dışına gidip, orada yaşamaya başlaması bile engel değildi bu sevginin bitmesine. Okurken içinize dokunuyordu, okurken kendinizi görüyordunuz, imkansız aşkın olup olmadığını sorguluyordunuz. Hepimiz dönem dönem kaçıp gitmişizdir karşımızdakinden. Belki de, kendimizden kaçıyorduk. Ne kadar kaçarsak kaçalım kader ağlarını örüyordu ve bir şekilde bizi bir araya getiriyordu. O kadar zaman geçmemiş gibiydi her şey. Ailemize söz geçiremiyorduk ve onlar ne derse onu yapmak zorundaydık. Bizim duygularımız kimse için önemli değildi çünkü.

Aslı ve Murat' ın aşk öyküsü bu.


  ''Artık çok geç Murat! Çok geç...     Yüreğim seni çok sevdi, demiştin. Fazlasıyla kanıtladın. Bu kadarını yapamadım ben. Yüreğimdeki sevgiyi yüreğime gömdüm. Senin adın da hep bende yaşayacak.
    Ama... Şairin de dediği gibi...


bir adın kalmalı geriye,
bir de o kahreden gurbet
beni affet,
kaybetmek için erken, sevmek için çok geç..''



CANAN TAN
YÜREĞİM SENİ ÇOK SEVDİ
DOĞAN KİTAP
444 SAYFA

Yüreğim seni çok sevdi,
o yürek talan,
o yürek yangın yeri,
o yürek seni istiyor,
bir tek seni..



Keyifle okuyun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder