4 Şubat 2016 Perşembe

HAFTANIN KİTABI ''MECAZİ GÖLGELER''

     Yazarımız aslında bir avukat. Kelimelerle arası o kadar güzel ki; onlardan cümleler kurarak, harika bir kitap yazdı. Birbirinden farklı 43 denemesi ile, insana, hayata, evrene, yaşama dair içindekileri kağıda dökmüş. Nesir örnekleri de var, manzum şiirleri de. Okurken düşündürüyor sizi.
En güzeli ise, denemelerini alıntı hikayelerle birleştirmiş. Hepsi birbirinden güzel.

   Bir demlikte muhabbet,
   Bir muhabbette kıyamet,
   Gördüm, tattım, bildim..

  Okurken kitabı elinizden bırakamıyorsunuz. Kendinizi, yaşadıklarınızı, çevrenizde gördüklerinizi, unuttuklarınızı hatırlatıyor size.

    Fark ettiğimde ben,
    Farkındalıklarını yitirmişti her şey,
    Fark etmediğimden vaktinde ben,
    Farklı değildi artık hiçbir şey..

Kitabın içinde beğendiğim bir hikayeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.

''Papaz iki, üç metre ilerde duran kilise çancısına ''gizli gizli sen mi içiyorsun kutsal şarabı?'' diye sorar. Çancı bir sessizliğe bürünür. Bu duruma papaz iyice bir kızar ve köpürmüş vaziyette ''Sana soruyorum be adam, duymuyor musun söylediklerimi?'' der. Uyanık çancı cevap verir. ''Hayır, buradan hiçbir şey duyulmuyor efendim.'' Papaz iyice köpürür; ''Olacak şey mi be adam, iki adım öteden nasıl beni duymazsın?'' der. Uyanık çancı bıyık altından sinsi sinsi gülerek ''Efendim isterseniz yer değiştirelim, siz de anlamış olursunuz'' der. Papaz kabul eder.
Ve uyanık çancı papaza ''Kilise için toplanan yardımları kim iç ediyor?'' diye sorar. Papaz kendi kendine söylenerek kilise çancısına dönüp ''hakikaten hiçbir şey duyulmuyor'' der. ''

Hayatta öyle bir oyun var ki; kaybolmuşların hükümsüzlük oynayışıdır.
 
''Vefayı bilecek insan ki değer görsün. Biraz değer görüp alkışlandı mı yerini, kendisine emek vereni, geçmişini unutmasın. Vefa, ahde vefa, söze vefa, düne vefa olmalı insanda ki, sırtı yere gelmesin.''


 
 
MECAZİ GÖLGELER
ÜMİT RONA
BİLGE KÜLTÜR SANAT
191 SAYFA
 
 
KEYİFLİ OKUMALAR & SEVGİYLE KALIN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder