10 Şubat 2016 Çarşamba

ESRA' NIN MEDİTASYONLA İMTİHANI

   Meditasyon nedir?

   Kişinin iç huzuru, sükünet, değişik şuur halleri elde etmesine ve öz varlığına ulaşmasına olanak veren, zihnini denetleme teknikleri ve deneyimlerine verilen isim.'

     Bizim Vikipedia böyle diyorsa, böyledir. Ondan daha mı iyi bileceğiz, değil mi?

   Bu aralar bir gerginlik durumları, stres halleri, sürekli düşünceler içinde kaybolmalar yaşıyorum. Geçmiş sanki geleceğimde. Kız arkadaşıma bu durumdan bahsettim.

    Uyuyamıyorum, sürekli bir şey düşünüyorum. Bir haftalık planları geçtim, bir aylık planları yapmaya başladım. Ki; plan yapmak hiç bana göre değildir. Geçmişi düşünüyorum, gelecek endişesi yaşıyorum. Acaba bu nasıl olacak, ben yapabilecek miyim, şunu bunu onu derken!!
 
Oynatmama az kaldı doktorum nerede?

    Bildiğiniz gibi bir panik atak hastası olunca, daha da sorunlu olabiliyorsunuz. Çevrenize göre...

   Kız arkadaşım, sevgili doktorum, bana meditasyon yapmamı gerektiğini söyledi. ''Aaa, işe yarar mı?'' dedim.
''Yaramaz olur mu? Ben öyle yapıp rahatlıyorum.'' Hem bunu yapan bir sürü insan var, onlara iyi gelmese yaparlar mı?''

''Bilmem, yaparlar mı?''

   Eve geldim, ışığı kapattım. Karanlıktan nefret ederim. Neyse; ilk deneme de, ışığı açmama izin verdi. Önüme bir mum koydum, bağdaş kurdum ve ellerimi dizlerimin üstüne koydum. Amacım; muma bakıp hiç bir sey düşünmemek(!)Evde kimse yok, sessiz sakin.
Kimse; ''bizim kız yine delirdi'' diyemeyecek.

    Burnumdan nefes alıyorum, ağzımdan veriyorum. Mum ışığına bakıyorum.

Ya benim bugünkü yazımı kaç kişi okudu acaba?
Annem ne söylemişti, yapmayı unuttum sanırım.
Ya ben bugün ne alacaktım????

Hey kızım ne yapıyorsun, ışığa odaklan ve hiç bir şey düşünme. (içimdeki ses)

Ay kafam kaşınıyor. Kaşısam mı acaba? Kaşıyayım tabi ki!
Ay sırtım da kaşınmaya başladı. Orayı da kaşıdım.




 
Işığa odaklan Esra.
 
Nefes al, nefes ver.
Nefes al, nefes ver.






    Zırrrrrrr, zırrrrrrrrrrrrrrr.. Ay ben telin sesini kısmayı unuttum. Neyse açmayacağım.

Nefes al, nefes ver.
Nefes al, nefes ver.

Esra, sen hafta sonu için ödevini yaptın mı? Aman daha 3 gün var yaparım yani..
Hoca bir ödev vermişti. Neydi acaba?

Zırrrr, zırrrrrrrr. Ay ben senin telefon gibi.

........

 



Keyifli okumalar & sevgiyle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder