9 Aralık 2015 Çarşamba

HAFTANIN KİTABI ''SİYAH KELEBEK''

   Bir kaç hafta önce piyasaya çıkan yepyeni tazecik bir kitap. Listemde okunmayı bekliyordu ve ben bitirdim hemde 1,5 günde. Zodi  yani Zodyaklı, bildiğiniz üzere sevgili canım Puccamızın kardeşi. Pucca da aileden birisi olduğuna göre, Zodi de bizim için öyle oldu.


   Ain de yaşanıyor bu hikaye. Siyah Kelebek hapishanesinden çıkarak, özgürlüğüne kavuşan Sargas. Amma velakin, utanç mührü var ve hükümetin malı sayılıyor. Suç işlemese bile, şikayetler yüzünden tekrar hapishaneyi boylayabilecek bir genç. Çocukken yaşadığı olaylar ise; hiç peşini bırakmamış. O bir mühürlü ve halk içinde utanç kaynağı. Kendi gibi mühürlü olanların yaşadığı bir yer de oturuyor.

   Capella.. Kuzey' in Mühürlüler Yetimhanesinde; ''yeni gelen en çirkin çocuk'' ünvanı ile büyüyen bir kız. Çocukluğu ve gençliği hiç kolay geçmemiş ve geçmiş hiç peşini bırakmamış.  Acıya dirayetliydi çünkü acıya odaklanmıyordu. Güneş Ata ve Ay Ana dışında bilinenin de ötesinde bilinmeyen bir gücün varlığına inanıyordu.

   Ain' in tanrısı ise; Güneş Ata. Gaddar, zalim ve sert görünüşlü bir Tanrı, kendisine tapınmaya ihtiyaç duyuyor. İtaatkarsızlığı sevmeyen, kendisine itaat etmeyenleri sevmeyen.. Zaman zaman gezegenler, hizaya sokarak,  eşsiz varlığını hatırlatan bir Tanrı.

  Kuzey ve Güney Ain de geçen bu hikaye; Sargas ve Capella' nın tanışmasıyla başlıyor. Capella güzel bir kız değil.. Ama O' nda Sargas' ı çeken bir şey var. İkisi de mühürlenmiş, ikisinin de yaşam amacı ölümü beklemekten ibaretken, düşlere kapılmak ahmaklıktan başka bir şey değilken; Sargas Capella' yı düşünmeden yapamıyordu.

 Ama tek bir gerçek vardı. Milyarlarca yalanla yaşamak tek bir gerçekle yaşamaktan daha kolaydı.

 Okuduğum kitaplar arasında apokaliptik tarz bir kitabı ilk defa okudum. Bir o kadar da okurken sürüklendim. Bu 1.kitabı idi ve ben simdi 2.kitabını heyecanla bekleyeceğim.

   Sargas ve Capella' ya ne olacak?



Karanlığın delirttiği insanların yaşadığı bir dünyada,
Tek kurtuluş ölümken..
İntihar yasaklanmıştı.
Ölümsüz bir dünyada yaşanan ölümlü bir aşk..
Sargas için utanç,
Capella için uyanış zamanı!
Zihnin karanlık dehlizlerine yolculuk başlıyor.
(Tanıtım Bülteninden)

Yazar: ZODİ
Yayınevi: Dex PLUS
Sayfa sayısı: 203

Keyifle okuyun :)


2 yorum:

  1. Az önce ben de yeni bitirdim kitabı çok güzeldi dört gözle ikinci kitabı bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim benimle aynı duyguları paylaşanların olmasına :) keyifli okumalar

      Sil