18 Ekim 2012 Perşembe

HAMAM

Sandalye tepelerinde oturmaktan,
Bilgisayara kendimi kaptırıp, kambur oluşturmaktan,
Topuklularla uzun mesafe yürümekten,
Ceyranda kalmaktan,

Vücudum öyle çok ağrıyor ki; ne ağrı kesici ne de kremler fayda etmiyor. Pazar günü ağrıdan duramıyorum.
Neyse baktım olcak gibi değil, kızları aradım. Hepsi güzel havanın tadını çıkartma keyfinde, bense ağrıdan kurtulma niyetinde.
Annemin, '' sıcak bir duş al, yumuşatır belki'' demesiyle, uzun zamandır hamama gitmediğimi fark ettim. Hazırladım çantamı, doğru hamama.( Bikini, kese, lif, sabun,şampuan, tarak, krem, temiz çamaşırlar, havlu ve varsa peştamel almanızı öneririm)

Önce hazırlanmak için, girişteki bölmeli odalardan birine geçtim. Yanıma almam gerekenleri alıp, kalanları odada bıraktım. (Kilitli odalar olduğu için kimse giremiyor.) Sonra soğuk bölümden, sıcak bölüme doğru geçiş yaptım. Çok kalabalık değildi şansıma. Göbek taşında olan bir kaç kişinin yanına (önce göbek taşının yatacağım bölümünü yıkayarak) geçtim. Sırt üstü yatar yatmaz, sıcacık taş zaten insanı cezbediyor. Göbek taşı geometrik şekillerden oluşuyor, hani şu filmler de üzerini yiyeceklerle doldurarak çevresinde eğlendikleri yer. Çok merak ediyorum, o sıcaklıkta nasıl eğlenip, yiyebiliyorlar. Çünkü bir süre sonra nefessiz kalıyorsunuz. Neyse mimarisi zaten harika, yapan kişilerin zevkine diyecek bir lafım yok. Allah razı olsun kendilerinden :)
 Ayrıca köşelerde bölmeli odalarda bulunuyor. Kalabalık olarak giderseniz, rahatlıkla eğlenebilirsiniz.

Ben göbek taşında hayaller kurarken, natır ( hamamda çalışan bayana verilen isim, erkeğine tellak deniyor.) geldi, '' Haydi gel seni bir keseleyelim.''  Neyse ablanın maşallahı var. Kaslı, yapılı olunca, ben bir tırstım tabi. Kendi kesemi verdim. Bir güzel keseledi ama bir de bana sorun, hamur yoğuruyor sanki. Alışık olmadığım için kemiklerim kırılacak sandım :)
Kese bittiğinde uyuşmuştum, ılık su dolu leğenini kafamdan aşağı boca etti. '' Sen şimdi yıkan, sonra sana bir de sabun masajı yapayım, çok tutulmuş vücudun '' dedi. Abla işi biliyor valla :)
Neyse hazırladım, sabunumu ve lifimi. O masaj yaparken değmeyin keyfime. Bütün eklem yerlerime öyle güzel masaj yaptıki, ben ağrılarımı unutmuştum. Masajı bitirdiğinde, şakaklarıma baş ve işaret parmağını kullanarak bir hareket yaptı. Neden yaptığını sordum, nazar değmemesi içinmiş. Nefesim kesilmeden çıkmak için hazırlandım. Bir saatten fazladır hamamdaydım ve keyfim yerindeydi. Ve bu güzel dakikalar için gerçekten çok uygun bir ücret ödemiştim.

Eve geldiğimde, mayışmış bir halde kendimi yatağa atıp, bebekler gibi uyudum.
Ve uyandığımda ağrılardan eser yoktu ve kendime gelmiştim.

Selülitler, eklem ağrıları, ölü deriden kurtulmak, stres atmak, cildin genç ve taze kalması için birebir.
Ayda bir defa mutlaka gidilmeli ve belirtmeliyim ki; çok titiz biriyseniz size göre bir yer değil. Çünkü gelen kadınlardan biri çamaşır suyu ile oturacağı yeri yıkamaya çalışınca, içeride dayanılmaz bir koku oluşmuştu ve kadını çıkartmışlardı.

Haftasonu, bayramda yaklaşmışken, hamama gitmenizi tavsiye ediyorum. Şimdiden iyi eğlenceler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder