11 Şubat 2015 Çarşamba

HAFTANIN KİTABI ''KURTARICI''

      Evet en sonunda bitirdim ve sizlerle paylaşmak istedim. Polisiye tarzı kitap seven birisi olarak, kitabı okurken heyecanlanarak, keyifle okudum. İtiraf etmek gerekirse, ilk sayfalarda kafam karıştı, içinden çıkamadım, ''nasıl bir kitap'' bu dedim. Dedim mi dedim. Ama sonrasında, iyiki okumuşum, iyiki bu kitabı almışım ve sizlere anlatıyorum. 

   İçerik ile ilgili olarak spoiler vermemek adına yazmanın doğru olmadığını düşünüyorum. Arka kapak yazısı;

Kurtuluş Ordusu' nun yaz kamplarından birinde 14 yaşında bir kız tecavüze uğrar. 12 yıl sonra, Oslo' da Kurtuluş Ordusu' nun düzenlediği bir sokak konserinde, ordu mensuplarından genç bir adam alnından vurularak öldürülür. Ortada ne bir cinayet, ne de olası bir cinayet sebebi..

Konser fotoğraflarında kırmızı fular takmış bir adam dedektif Harry Hole'nin dikkatini çeker. Çeşitli açılardan çekilmiş fotoğrafları, yüzleri ayırt etmekte uzman Beate Lönn' e gösterdiklerinde, o bile adamın aynı kişi olduğundan emin olamaz. Yüzü olmayan bir adamdır Harry Hole' un kentin arka sokaklarında adım adım kovalayacağı. Katil ise henüz işini bitirmemiştir.

   Konteyner da bulunan bir ceset ve cinayet soruşturması.  Dedektif Harry' nin seçimleri,  enteresan olaylar,  ilginç çözümler. 



    Jo Nesbo, dedektif Harry Hole polisiyeleriyle ün kazanan bir yazar. Bu kadar geç kaldığım için kitaplarını okumaya, büyük bir ayıp etmişim gerçekten. Basit bir cinayet konusu belki de ama öyle güzel yazılmış ki, bir sonraki sayfaya geçmek için heyecanlanıyorsunuz.

   Doğan Kitap' ın yayınlarının beğenilmediği nerede görülmüş ki! Doğru tercih doğru seçim her zaman kazandırıyor.

   Sevgiyle kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder