30 Aralık 2015 Çarşamba

HAFTANIN KİTABI ''ARTIK ZENGİNİM''


Ve ben artık ZENGİNİM  

     Evet doğru duydunuz, doğru okudunuz. Sevgili Aykut Oğut sayesinde bende artık ZENGİN oldum.

    Şimdi yerde 50 TL gördüğünüzde bu parayı alırsınız, öyle değil mi? Yerde 50 kuruş görseniz alır mısınız? Hiç yüzüne bakacağınızı sanmıyorum açıkçası. Paraya verdiğiniz değer, kendinize verdiğiniz değer ile doğru orantılıdır.

    Ben bir kredi kartı kullanıcısıyım. Taksit taksit her şeyi alır sonra da gümlerim. Çünkü benim taksitlerin toplamı maaşımı geçmiştir. Sonra ödeyemez sonra faiz biner, bi dahaki ay faize faiz biner ve Esra bunalıma girer.  Maaş karta gider, nakit parasız gezer, kendimi kart ile çeviririm. Sahne size de tanıdık geldi mi? Peki Aykut Oğut bu durum da ne yapmamız gerektiği hakkında ne diyor? Spoiler veremem, üzgünüm J

    Çok lüks bir muhitten geçiyorsunuz. Yol kenarında villaları görüyor, otoparklarındaki arabaları görüyorsunuz ve içinizden saydırmaya başlıyorsunuz. ‘’Abi biz 1-0 hayata yenik başladık. Paranın gözü kör olsun emi! Bu zenginler nasıl para kazanıyor?  Bunlarınki hayatsa benimki ne? ‘’ bu cümleler alır başını gider.

   Dededen kalma mirasımız yoksa, arsadan gömü çıkmadıysa, normal hayat şartlarında çalışıyorsak nasıl zengin oluruz ki bu hayatta!

   Okulda şikayet ettiğimiz dersler vardı. Mesela matematik ya da fizik. Bize kök söktürürdü bu dersler, nasıl geçerdik nasıl öğrenirdik belli değildi. Aslında dersten ziyade hocayı sevip sevmemek önemli idi. Bir hocayı seviyorsak, dersini de severek dinler ve hevesle öğrenirdik. Hocaya rezil olmamak için gece gündüz çalışır ve her zaman hazırlıklı giderdik.

  Para da böyledir işte hayatımızda. Parayı seviyorsak, nasıl kazanacağımızı sorgularız. Hatta kazandığımız parayı daha nasıl verimli kullanabileceğimizi, paramızla nasıl yatırım yapabileceğimizi araştırırız.

   Örneğin; her sene bir spor ayakkabı alıyoruz ama senesi dolmadan çöpe atıyoruz. Seneye bir daha alıyoruz. Aslında bunun yerine, kaliteli bir spor ayakkabı alsak ve seneye de kalsa. Her sene tekrar ayakkabı almak zorunda kalmasak. Ben burada ayakkabı örneği verdim ama örnekleri çoğaltabiliriz.

   Zenginler bir malı almadan, hemen almaya karar vermezler. Önce ihtiyaç olup olmadığını sorgular ondan sonra uygun fiyatlı olan kaliteli bir ürün alırlar. Yoksa nasıl zengin oldular?

   Şimdi ben burada oturmuş yazmak istiyorum ama maalesef burada bırakmak zorundayım. Bu dersi Aykut Oğut’ tan alırsanız daha çok seversiniz.  

Keyifli okumalar diliyorum.

Sevgiyle kalın 
 
 


 

 

ARTIK ZENGİNİM

DOĞAN NOVUS

AYKUT OĞUT

235 SAYFA

1 yorum:

  1. Ben çok seviyorum bu tarz kitapları. Okuduktan sonra bir süre çok motive olup yapıyorum ama eski alışkanlıklarıma dönüyorum sonra. Yalnız kalıcı değişiklikler de oldu. Önceden kart kesim tarihini falan düşünmezdim mesela o tarz kitaplardan sonra öğrendim. Parayı nasıl seveceğimizi de anlatıyorsa alıp okumalıyım.

    YanıtlaSil