18 Mayıs 2015 Pazartesi

HAFTANIN KİTAPLARI "AŞK-I RANA" VE "BANA AŞKIMIZI ANLAT"


AŞK-I RANA

Yazar: Güney TUTKUN

Yayınevi: Hayat Yayınları


   Okurken yüreğinize dokunan iki kitap. Ikisi de bir birinden harika ve ustalıkla yazılan, bittiği zaman üzülüp, hayatı sorgulayacaksınız.

     Kuzey, yüreğindekileri dizelere döken, duygusal, anlayışlı, hayata herkesin baktığı yerden bakmayan genc bir delikanlı. Emniyette, sivil polis olarak görev yapıyor ve işi gereği, fakülte deki sorunları araştırmak için, ögrenci olarak devam ediyor.

     Annesini ve ablasını ise, çocukluktan beri hiç görmemiş. Hayat işte sürprizlerle dolu. Olmadık zamanda karşılaşıyor ailesiyle. Savaşlar var, insanlar siyasetin pençesinde.. Kuzey' in sevdiği kadın ve umutsuz bir aşk.

    1991 yılının kış aylarında, başlıyor kitap. O dönemde olan siyasi olayları, size de aktarıyor. Insanlarin zor şartlar altındaki yaşam koşullarını da. Kuzey bazen kafanızı karıstırabilir. Aslında sorgulamanızı sağlıyordur.

   Istanbul'u anlattığı bölümlere ise bayıldım, bir Istanbul aşığı olarak.

    "Karşılıksız bir aşk, sızısı hiç azalmayan bir hasret, hastalığa yenik düşen bir genç şair, fakültede işlenen cinayet ve gizem perdesi ardındaki esrarengiz olaylar.

      "Aşk-ı Rana; hasret, ihanet ve acıyla harmanlanmış bir aşk öyküsü ile beraber 1980 darbesini, Körfez Savaşı' nın acılarını ve Orta Doğu'nun kadim yazgısını da bir başka gözle anlatan çarpıcı bir roman."

                                                                                   Tanıtım Bülteninden

Kitabı okuyun, sizde eski aşkların hasretini yaşayın. Insanların yaşadıkları zor günlerin nasıl üstesinden geldiklerini görün.




BANA AŞKIMIZI ANLAT

Yazar: Zekeriya EFİLOĞLU

Yayınevi: Hayat Yayınları

    Aşkı her defasında farklı cümlelerle, farklı bakış açılarıyla anlatan, muhtesem bir eser. Yazar kelimeleri o kadar güzel kuĺlanmış ki, siz de benim gibi aşka aşık olabilirsiniz. Daha çok manevi aşkı anlatıyor kitapta.. Elinize alıp okumaya başladığızda kitabın nasil bittiğini anlamıyorsunuz bile. Yazarın aşkı bu kadar guzel ifade edebilmesi muhteşem olmuş.

      "Her veda elveda değildir ey can; belki de bir merhabadır seni lime lime eden heyecan."

      " Her seni terkediyorum sözünü bir bitiş, bir tükeniş ve bir son olarak algilama. Seni terk ediyorum değil, seni dert ediyorumdur, unutma."

      " Nihayet yangınların olacak kışa öykünür gibi ve donacaksın terlediğin akşamlarda. Kanatları kırılmış bir ikindide gideceksin, oysa yuvasına dönmemiş olacak ebabil."

       "Aşk, lafını söylmek değil, safını belli etmektir, bunu böylece bil..."

                                                                                  Tanıtım Bülteninden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder