9 Ocak 2015 Cuma

NASIL YAZARIM?

İnsan nasıl yazar?
Ne zaman ilham gelir?
Kelimeleri ne zaman doğru seçer? 

Ne yazmak istediğine hangi ara karar verir?
Aklındaki düşünceleri ne zaman net olarak okuyabilir?
Bilgisayarın başına geçtiğimizde ya da kağıt - kalemi elimize aldığımızda kolay aslında yazmak, öyle değil mi?
Bana göre değil!
Kağıt önümde, kalem elimde ama ben yazamıyorum. Yazmak istediğim o kadar çok şey var ki aslında. Doğru kelimeleri bulamıyorum, cümleleri tamamlayamıyorum.
Olmuyor işte beceremiyorum.


O zaman ben nasıl yazıyorum.
Şu anda yazdığım gibi.


Otobüs yolculukları benim ilham kaynağım. Gülmeyin sakın doğru söylüyorum. Güzel bir gün geçirmişsem ya da kafamdaki konu netlik kazanmışsa; alıyorum telefonumu, açıyorum not defterimi ve başlıyorum yazmaya. 

Kulağımda kulaklık bir taraftan müzik dinliyorum ve şu anda bunları yazıyorum. Oysaki sabahtan beri kalem elimde kağıt önümde, ne kadar çok düşündüm yazmak istediklerimi. Kelimeler kendiliğinden dökülüyor parmaklarımdan tuşlara dokunuyor.


Uyuyamadığım gecelerde yazıyorum. Aniden 10 dakika içinde olup bitiyor her şey. Ben bile anlayamıyorum ne ara bunları düşündüm de, şu anda yazabiliyorum. Bilmesem de akıyor kelimelerim.


Manzarayı, insanları izlerken yazıyorum, hayalimdekileri yazıyorum, içimdekileri yazıyorum, hissettiklerimi yazıyorum. Ben bu şekilde yazıyorum peki ya siz?


Sevgiyle Kalın :)





2 yorum:

  1. Ben de senin yöntemlere benzer yöntemler izliyorum... Kalem defter kullanmayı çok sevsem de telefonun not defterini daha sık kullanıyorum, daha pratik:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Takipteyim bana da beklerim :) begumsel.blogspot.com

    YanıtlaSil