22 Aralık 2014 Pazartesi

BUM14 DE NELER OLDU?

Evet. En sonunda yazabiliyorum. Bumerang içerik atölyesinde neler oldu, neler gördük, neler dinledik. Sizler paylaşmak istiyorum.




Heyecanlıydım, Hürriyet' in yaptığı bu etkinliğe katılmak, bir blog yazmanın gururu, yenilikler, deneyimler, yeni insanlarla tanışmak, tecrübeli insanların yaşadıklarını anlatmaları. Bu gerçekten benim için önemli bir etkinlikti. Daha çok heveslenmemi sağladı, yazmam için moral verdi, önümü görmemi sağladı.





Öncelikle evdeyazar ile tanıştım ve hediyesini kendisine takdim ettim. Çikolata kutusunu umarım beğenmiştir.
 Kayıp Ruh, Lezzet Tramvayı, Şuh-i Fidan bloglarının, güzel bloggerları ile tanıştığıma çok memnun oldum.

Content Marketing Konferansı' nda, Hürriyet' in demirbaş isimlerinden, sevilen yazar Ertuğrul Özkök' ün konuşmasıyla başladı.

21. Yüzyıl Oyununda ''Kötü'' Karaktere Yatırım Yapmak Neden Karlı Bir İştir?

Torunu Sinan Ali' ye aldığı bir playstation  ve Sinan Ali' nin  oynarken kötü insanları öldürdüğünü gördüğünde, aslında iyi bir şey yapmadığı anlaması ile başlıyor. Sinan Ali' nin verdiği cevap ise daha da şaşırtıcı ''Onlar kötü değil, kötü olan benim, çünkü onları öldürüyorum.''

Evde gördüğü kertenkele için yaptığı yorum da bir hayli ilginç Sinan Ali' nin; ''İyi kalpli küçük canavar''

Ertuğrul Özkök ise kötü karakterin aslında o kadar kötü olmadığını anlattı bize. Kısacası, ''çünkü kötü karakterler hiç unutulmazlar''

Ertuğrul Özkök hepimizin kafasında güzel fikirler uyandırmıştı.

Sonrasında Google Türkiye Pazarlama Müdürü Özgür Kirazcı' nın ''Dijital Dünya' ya bir hikayem var'' konuşmasını dinledik.

''Televizyon kimdeyse, yönetici odur.'' dedi. Sizce de haklı değil mi?
Türkiye' de arama motoru denince aklan gelen,
 1.sırada Google,
 2.sırada Youtube yer alıyor. Günde ise 6 milyar saat video izleniyor. Bu kadar olduğunu düşünmüş müydünüz?

Yaptığımız paylaşımlar için öneriler;

1- İçeriği seriler halinde oluşturmak
2-Kıymetli içerik sunmak
3-Her zaman aktif ve yayında olmak
4-Özgün olmak
5-Paylaşılabilir olması

Sosyal Habercilik ve Radikal' in Sosyal Medyadaki Başarısı sunumunu ise; Radikal yazarı Ezgi Başaran' dan dinledik.

Radikal, Türkiye' nin ilk dijital gazetesi. Artık insanlar sadece gazete okumuyor, paylaşımda yapıyorlar.

Ali İsmail Korkmaz' ın 68 sn.'lik videosunu bulan ve halkıyla paylaşan, suçluların yakalanmasını sağlayan, gerçekleri tüm yalınlığıyla paylaşan bir gazete Radikal. Ve diğer yaşattığı ilklerle birlikte.

Ezgi Başaran' ın söylediği son söz ise fazlasıyla iddialı ve söylediğinde sonuna kadar haklı. 
'' Hala birileri gazetecilik yapıyor.''

Sırada Bahar Akıncı var.
 ''Hayallerinize Dikkat Edin Gerçekleşebilir''

Bahar Akıncı' nın yazılarını, sosyal medya paylaşımları takip eden biri olarak, bu sunumu izlemek de çok zevkliydi. Hayatında işaretleri takip ettiğini ve başarı öykülerini, yaşadığı olaylardan aldığı dersleri, aslında neyi istediğini bildiğini ve sonunda ona doğru varmak için nasıl bir yol izlediği anlattı. İçimizde biriydi ve samimiydi. Heyecanlı hali görülmeye değerdi. Başarılarının devamını diliyorum kendisine.

Sırma Doğan ve ''Video Dünyasında İçerik Yaratmanın Sırlarını'' dinliyoruz.
Youtube ile iş ortaklığı kurabilir ve kendinize ait bir dünya kurabilirsiniz. Ayrıca kazanç da sağlayabilirsiniz. Nasıl yapmanız gerektiği konusunda kısaca size maddeler halinde yazacağım.

1-Paylaşılabilirlik
2-Kamera ile diyalog
3-İnteraktif izleyici videoya dahil edilir mi?
4-İstikrarlı olmak
5-Hedefe yönelik olması
6-Sürdürülebilirlik
7-Bulunabilirlik
8-Kolaylıkla Ulaşılabilirlik
9-İşbirliği
10-İstekli misiniz? (kendimize sormamız gereken, aslında en önemli ve en başında sorulması gereken soru budur.)

İzlerken yorulduğunuz, dinlerken düşündüğünüz, kıpır kıpır, heyecanlı ve enerjik bir kişi var sırada şimdi. Doğu Orcan. ''İnternet Haberciliği: Olmazsa Olmaz Çakallıklar Serisi'' başlığı altında bizlere neler anlatmadı ki!
Playtusu.com kurucularından olan Doğu Orcan. Sunumu, üslubu ve karşısında sanki kankası varmış tarzı konuşmaları. Eğlenceliydi, samimiydi ve bizden biriydi. 
''Kaç Kişi - Neye'' '' Kaç Para - Neye'' İçeriği, açıklamaları, düşünceleri, bizlere verdiği tavsiyeler harikaydı.
Hatta en güzel asla unutulmayacak başlığa buradan göz atabilirsiniz.

Evet son olarak Instagram fenomeni Sezgin Yılmaz' ı dinliyoruz. Intagramın inceliklerini keşfederek, neler yapması gerektiğini ve tabiki bu süreçte yaşadığı 2 yıllık maceralarını dinledik. İki yıl boyunca günde iki saat uyuyarak çalışması ve yaptığı şey sadece fotoğraf eklemek ve beğenmek olduğuydu. Hayatta hiç bir şey kolay olmuyordu, altın tepside size sunulmuyordu. Bir şeyi isterseniz, gerçekten çok isterseniz siz kendiniz başarıyordunuz. Sezgin Yılmaz bunu başarmıştı. Bir instagram fenomeniydi ve milyonlarca takipçisi vardı. Evet ünlü bir ünsüzdü kendisi ama hedefi sağlamdı ve başarmıştı. Çünkü inanmıştı.


#BUM14 sona erdi. Yorgundum ama inanılmaz keyifliydim ve ben 2015 planlarımı yapmaya başlamıştım.

















1 yorum:

  1. Seninle tanışmak da, çikolatalar da çok güzeldi, sevgiler :)

    YanıtlaSil