31 Temmuz 2016 Pazar

HAYDİ EVLENELİM 3

 Haydi kızlar kınayaaaa…


   Kına gecesi Türk adetlerinin olmazsa olmazıdır ve inanın en keyiflisidir. Şahsen ben kendi kına gecemde inanılmaz eğlendim. Ve gelen misafirlerimin söylediklerinden; onlarında keyif aldığını düşünüyorum. Kına organizasyonu yapan firmalarla ile görüştüm. Fakat içime sinen bir yer bulamadığım için bir türlü organize olamadım. Hatta organizasyoncuların organizasyonu olan bir bayan ile tanıştım. Kendisi benden normalde vereceğimin yarı fiyatını talep etti. Öncelikli olan mekandı ama bulamıyordum. Bir gün eşimle internette dolaşırken, Bakırköy Sanat Merkezi' nin kına gecesi için olan salonlarını gördük. Ertesi gün hemen mekana gittik. Hürrem Sultan, Gülşah Sultan, Mihrimah Sultan ve  Valide Sultan olan 4 salonu vardı. Tabi salonların hepsi boyut olarak ve konsept olarak farklıydı. Benim içime en çok sinen Hürrem Sultan oldu. Gelecek olan kişi sayısı için yeterli idi. Detayları konuştuğumuzda, hem fiyat olarak inanılmaz uygundu. (Salona ve organizatöre vereceğiniz para toplamından daha uygun) İçerik olarak, kına ve çerez dağıtacaklar, masalarda ikram olacak, bayan dj olacaktı. Bindallıyı da kendileri veriyorlardı. Bir sürü çeşit bindallı içinden istediğiniz seçebilirsiniz. Aradığım şeyi bulmuştum hem de merkezi bir yerdeydi, hemen sözleşmemizi imzaladık.




  Ana maddeleri size anlatabildiğimi düşünüyorum. Ve en önemli maddeyi sona bırakıyorum. Balayı muhabbeti değil. İstediğiniz yere istediğiniz zaman gidebilirsiniz, bu tamamen size kalmış.

  Sevgili gelin adayı arkadaşlarım, bir kuaför her şeyden önemlidir. İyi bir makyöz, gelinin olmazsa olmazıdır. Çünkü o sizi, siz yapacaktır.

   Güvendiğiniz bir kuaförünüz mutlaka ama mutlaka olmalı. İyi bir kuaför, iyi bir psikologtur. Ve bir kadının hayatındaki en önemli maddedir. Kuaförüm ile anlaştım. Hem kına hem de nikah günü için rezervasyon yaptırdım. Kendisi bir de prova yaptırabileceğimi söyledi. İnanılmaz mutlu oldum. Çünkü nikah saatimiz çok erken olacağı için, dış çekimi nikahtan önce yapmayı planlıyorduk. Haliyle kuaförümde böyle bir jest yapınca, prova ve dış çekim gününü aynı güne organize ettik. En az 3 saat öncesinden kuaföre gitmelisiniz. Sonuçta diğer müşteriler de olacağından, zaman sıkıntısı yaşamayın. Kendi arkadaşlarınızda olacağı için vakit bayağı daralacak. Kendi saçınız için modeller indirin telefonunuza ve kuaförünüz ile paylaşın. O size yardımcı olacaktır.

  Dış çekimi sizde kendinize göre organize edebilirsiniz. Ben nikah ile aynı gün olmaması taraftarıyım çünkü inanılmaz yorucu oluyor. Düğünden sonra yapılması ise, çok zor olabiliyor. Siz beni dikkate alın ve önceden kendinizi ayarlayın.Kendi seçimim, Emirgan oldu ve ''iyiki de'' oldu diyorum.


   Düğün davetiyenizi seçerken kendinizi yıpratmayın. Çünkü sonunda hepsi çöpü boylayacak. O yüzden sade ve şık tasarımları tercih edebilirsiniz. Davetiye seçerken, seçemeyen ve bu yüzden kavga ederek ayrılan bir çift ile tanıştım. Aman ha diyorum, sakın böyle şeyler yapmayın.

  Nikah şekeri için, Eminönü' nü mutlaka ziyaret etmelisiniz. Şahsen ben kendi nikah şekerlerimi, kendim yaptım. Arkadaşlarımda en büyük yardımcım oldu. Eminönü de Şark hanı mutlaka ziyaret etmelisiniz. Ben kendim yapamam derseniz de, bu konuda çalışmalar yapan kişilerle görüşebilirsiniz.
Kına gecesi için de arkadaşlarınıza minik hediyeler dağıtabilirsiniz. Lütfen oje falan demeyin, biraz yaratıcı olun :)


   Evet arkadaşlar, hem keyifli, hem zor, hem gergin dönem için size tavsiyelerim, önerilerim bu kadar. Zorlanacaksınız, hiç bir şey kolay değil. Ama mutlaka planlı olmanızı tavsiye ediyorum. Planlı olursanız her şey inanılmaz kolay oluyor. Ağlayacaksınız, strese gireceksiniz, evlenmekten vazgeçmeyi bile düşüneceksiniz. Bunların hepsi geçecek inanın bana. Ben son 2 hafta mide ağrısı çektim ve doktoruma da kök söktürdüm. Stres sadece size ve bedeninize zarar veriyor, hiç gerek yok.

  Düğün fotoğrafçısı, gelinlik, nikah şekeri ve çok daha fazlası için elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Kafanıza takılan şeyleri yorum bölümüne yazarsanız, size geri dönüş yapacağım. Hemde indirimlerden faydalanmanızı sağlayacağım.

Fotoğraf: Hayat Foto / Hande Gürbet
Davetiye: Medya Davetiye
Gelinlik: Ayşe İNCEOĞLU
Kuaför: Fındıkzade Yakup Kuaför / Serpil Koca
Kına Yeri: Osmanlı Kına Sarayları /Hürrem Sultan







Sevgiyle kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder