10 Temmuz 2016 Pazar

HAYDİ EVLENELİM


   Hayatınızın aşkıyla evlenmeye karar verdiniz. Ayaklarınız yerden kesildi. Harika bir evlenme teklifi aldınız, tektaşınızı parmağınıza taktınız. Tebrik ediyorum. Asıl olay bundan sonra başlıyor. Aileler tanışacak, sorular kafalarınızı karıştıracak, içten içe gerileceksiniz. Ben açık sözlüyüm bunların hepsi olacak. Hepsinden birer parça yaşadım açıkçası ve sizlere biraz da olsa destek vermek adına bu yazıyı kaleme almaya karar verdim. Evlenmeye karar verdikten sonra karşılıklı konuşarak ikinizin adına ortak bir hesap açın ve para biriktirmeye başlayın. İnanın kenardaki paranız göz açıp kapayıncaya kadar bitecek.



    Para biriktirmeye başladınız, şimdi gelelim planlarınızı yapmaya. Sevgilinizle birlikte oturun ve ne yapılması, ne alınması gerektiğini yazın. Ben bu yazıyı yazarken, ailenizin desteğini hesaplamıyorum. Ailenizin durumu müsaitse tabiki destek alacaksınız, ya durumlar iyi değilse? Ayağımızı yorganımıza göre uzatalım.



Tarihlerinizi planlamanız çok önemli, çünkü bütçenizi ona göre hazırlamalısınız. Örneğin; ben söz ve nişanı aynı anda ve evimde yaptım. Çok kalabalık seven birisi olmadığım için, benim için özel insanları davet ettim. Arkadaşlarımın hepsi birşey hazırladı. Pasta yaptırdık, yüzüklerimizi aldık ve nişanlandık.









  Söz, nişan, düğün için bir liste oluşturun. Neler yapılması, neler alınması gerekiyor? Bu listeyi detaylı yapmalısınız. Sonradan eksikleri ilave edebilirsiniz, listeniz a' dan z' ye olmalıdır. Ortalama fiyatlarını da yanlarına yazabilirsiniz.

Eksik listesi hazırlamalısınız. Bu liste ciddi anlamda çok önemli. Elinizde ne var, ne yok, ne alınması gerekiyor? Aynı eşyayı birden fazla almanızın inanın hiç bir önemi yok. 10 tane nevresim takımı yerine 3 tanesi yeterli olacaktır. Eksiklerinizi belirleyin. Çünkü eksik hiç bitmez. Küçük eşyalar için gerçekten kurtarıcı olacaktır. Öncelik ve önem sırası yapmalısınız. Önemsiz şeyleri ileriki zamanda alabilirsiniz.


   Gelelim beyaz eşya ve mobilyaya. Mobilya için araştırmayı çok iyi yapmalısınız. Uygun fiyata harika ürünler bulabilirsiniz. Mobilya alırken, en azından 5 sene kullanabileceğiniz tarzda olanları seçmenizi tavsiye ederim. Örneğin; biz mobilya alırken Galeri İrfan' dan almıştık. Ciddi anlamda indirimleri ve hediyeleri vardı. Bütçemize uygun şekilde tercihler yaptık. Taksitleri planladık ve kendimizi ona hazırladık. Biz evlenene kadar taksitlerin yarısı bitmişti bile.  Mobilyayı deposunda tutabilecek firmaları tercih etmeniz faydalı olacaktır. Aynı şekilde beyaz eşya içinde sıkı bir araştırma yapabilirsiniz.


  Gelelim kızların en büyük sorununa; gelinlik. Düğünden en az 15 gün öncesinde hazır olacak şekilde görüşmenizi tavsiye ederim. Gelinlik bütçenizi belirleyin, modelinizi beğenin ve araştırın. Gelinlikçinin mutlaka sizi anlaması, bedeninize uygun modeli yapması gerekiyor. ''Ben tarlatan sevmiyorum, kesinlikle giymem'' dedim. Gittiğim 3 gelinlikçi zorla giydirdi, ''bunsuz olmaz'' dediler. Ama beni anlayan gelinlikçiyi buldum, bedenime uygun gelinliğimi özel dikti ve inanın benden mutlusu yoktu. Erkeklerin damatlık sıkıntısı yok zaten :) Hepsi aynı tarzda :)




  Eviniz var mı yoksa kiraya mı çıkacaksınız? Kiraya çıkacaksanız düğüne 2 ay kala ev kiralamanızda fayda var. Gereksiz yere fazladan kira ödemenizin anlamı yok.

Devamı yakında :)




Keyifle okuyun & sevgiyle kalın









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder